Важно откритие: На Венера има живот?

• Публикация:  classa.bg***
  • Дата:
    19.07.2024
  • Сподели:

Учените са открили доказателства за наличието на фосфин и амоняк в токсичната и гореща атмосфера на планетата Венера.

Откритието е станало в резултат на нови наблюдения на Венера с помощта на наземни телескопи. Наличието на газовете навежда на мисълта, че на Венера може да е имало или да има живот…

Разбира се, трябва да се отбележи, че температурата на Венера е толкова висока, че металите се топят, а атмосферата е много токсична. Или с други думи – Венера не изглежда като планетата с най-голям шанс за извънземен живот.

Според експертите живот може да има в облаците

Група учени от Imperial College London откриха доказателства за съществуването на газ фосфин в атмосферата на Венера. Подобно откритие бе направено и преди време, но не беше потвърдено.

Авторите на новото изследване настояват, че на Венера все още има фосфин. На Земята газът фосфин се произвежда от микроби, които живеят в среда с ниски нива на кислород.

Следователно фосфинът се счита за знак за съществуването на живот.

Учените казват, че все още не е известно как точно се произвежда фосфинът на планетата. Тоест може да бъде създаден от потенциален извънземен живот или в резултат на неизвестни химични процеси.

Друга група учени от Кардифския университет обявиха, че в атмосферата на Венера е открит амоняк. Този газ на Земята се създава главно от живи организми и присъствието му на Венера на този етап не може да бъде обяснен с атмосферни или геоложки процеси.

На повърхността на Венера температурата достига 450 градуса по Целзий. Тоест там е достатъчно горещо, за да се разтопят метали като олово и цинк. Налягането на планетата е 90 пъти по-високо от това на Земята, а атмосферата е пълна с токсична сяра.

И фосфинът, и амонякът са сред така наречените биосигнатурни газове, които могат да са знак за наличие на живот.

Разбира се, новите открития все още не могат да служат като доказателство, че живот на Венера наистина съществува, макар и не на повърхността, а в облаците на планетата.

Учените казват, че новите данни повишават възможността животът на Венера да се е появил и да е процъфтявал в далечното минало, когато планетата е имала по-умерен климат.

Възможно е също така този живот под формата на микроби все още да обитава атмосферата на планетата.

Необходими са допълнителни наблюдения, за да се каже със сигурност, че в атмосферата на Венера присъстват фосфин и амоняк. Следващата стъпка за учените ще бъде да се опитат да намерят възможен биологичен източник на тези газове. Или да докажат, че тези газове са в резултат на неизвестни досега химически процеси на Венера.