Нова техника ще помага за откриване на извънземен живот

Астрономите имат вече нова техника, която би могла да сигнализира за наличието на живот на отдалечени планети, съобщи в. „Дейли телеграф“.
Методът, който е бил изпробван на Земята, представлява анализ на светлинните потоци, преминаващи през атмосферата на планетата, които оставят химически „отпечатък“ на признаците на живот. Учените вярват, че в близките десетилетия същият метод би могъл да се използва за откриването на живот на други планети, обикалящи звезди, които са много отдалечени от Слънцето.
Фактът, че отразената светлина съдържа ценна информация за атмосферата на дадена планета, вече беше известен. Разстоянията от светлинни години обаче правят сигналите твърде слаби и трудни за разчитане. С новата техника се прилага различен подход, при който се изследва не светлината, преминала през атмосферния пласт, а такава, която е отразена. Този вид светлинен отпечатък, изглежда, предава много по-силен сигнал. Анализирането на тази светлина разкрива наличието на важни химикали като кислород и вода, които са сигурен показател за живот на планетата. Тестът е бил направен по време на лунно затъмнение чрез изследване на лунната светлина, преминаваща през земната атмосфера.
“Сега вече можем точно да определим как трябва да изглежда спектърът на атмосферата на планета, на която съществува живот. Следователно откриването на екзопланета, на която има живот, ще бъде много по-лесно”, коментира водещият автор на изследването Енрик Пале от Института по астрофизика на Канарските острови.