Има ли напреднали цивилизации в близки галактики?

Малко е вероятно в галактики, близки до нашата да съществуват развити цивилизации, които могат да контролират енергия, сравнима с тази на всички звезди в Млечния път, твърдят холандски астрофизици.
"Други изследвания вече са показали, че това е малко вероятно, а нашето проучване е показало, че в действителност ситуацията е още по-лоша, защото ние заключихме, че би било почти невъзможно да се намери напреднала цивилизация от тип III по скалата на Кардашев в нашата Вселена ", казва Майкъл Гарет, от Университета на Лайден (Холандия), в статия, публикувана в списание Astronomy & Astrophysics".

Скалата на Кардашев мери степента на технологичното развитие на цивилизациите и ги групира в три категории в зависимост от количеството на енергията, която използват. По този начин, цивилизациите от тип I могат да използват цялата енергия на планетата, тези от тип II - пълната мощ на своята звезда и от тип III енергията на цялата си галактика. Човешката цивилизация може да достигне само до тип I в рамките на 100 до 200 години.

Авторите на това проучване заключили, че не са налице по-напреднали цивилизации, защото те не открили високи нива на топлинно излъчване в близост до нашата галактика. Въпреки това, те не изключват наличието на по-малко напредналите цивилизации и считат, че е "тревожно", че няма цивилизации тип III ", или може би са толкова ефективни от енергийна гледна точка че почти не излъчват отпадъчна топлина."