Телескоп на НАСА откри екзопланета, по-малка от Земята

Телескопите на НАСА продължават да поднасят изненадващи открития на далечни планети. Докато  Kepler държеше първенството, сега космическият телескоп  Spitzer зарадва учените, намирайки екзопланета, която е по-малка от Земята, или по-точно е две трети от нея.
При това тя е доста близо до нашата. Изучаването на екзопланетите (тези, които са извън Слънчевата ни система и не се въртят около нашето Слънце) представлява особено предизвикателство за космическата наука.
Новооткритото тяло, наречено UCF-1.01, е на 33 светлинни години разстояние. Досега Spitzer се занимаваше с изучаване на открити вече екзопланети и за първи път попада на нова.
UCF-1.01 е  с диаметър около 5200 мили. Новото тяло е било открито, докато телескопът изучавал екзопланетата GJ 436b, с размери на Нептун, която обикаля около червеното джудже звезда GJ 436. Една година на новооткритата екзопланета трае 1,4 земни дни, което се определя от това, колко близо тя обикаля своята звезда. Температурата на UCF-1.01 е около 1000 градуса по Фаренхайт. Учените смятат, че планетата бавно се е стопила и има разтопена повърхност.
От 18 000 предполагаеми планети, открити досега от НАСА, само три са по-малки от Земята, което обяснява важността на находката. Повече подробности  за нея могат да се прочетат на сайта на американската космическа агенция.