Шапка увеличава способността на мозъка да запомня

Учените откриха, че когато част от мозъка е стимулирана с магнитни импулси, се увеличава способността му да учи и запомня, съобщи в. "Дейли телеграф".
Екипът на д-р Лара Бойд от Университета на Британска Колумбия във Ванкувър, Канада, установи, че магнитен импулс, приложен към премоторния кортекс (зоната на мозъка точно зад челото), значително помага на мозъка в изпълнението и запомнянето на задача. Невролозите са убедени, че техниката може да се използва, за да се увеличават интелектуалните способности на индивиди, които срещат затруднения при ученето.
Д-р Бойд тествала способността на 30 доброволци да следят движеща се върху екран червена точка, като използват джойстик. Мозъкът у половината от участниците бил стимулиран с магнити, докато у останалите не бил стимулиран. Лицата, чиито премоторен кортекс бил облъчен с магнитни импулси, много по-успешно следели мишената върху компютърния екран.
Невролозите, които са публикували резултатите си в BMC Neuroscience, подчертават, че откритието им ще доведе до създаването на "шапка за мислене". Фактът, че магнитната стимулация увеличава капацитета на мозъка, ще помогне на някои хора, които трудно придобиват нови двигателни умения, увери д-р Бойд.
Междувременно учени от Вашингтонския университет откриха, че страхът и фобиите се зараждат в базолатералното ядро на амигдалата в центъра на мозъка. Откритието, публикувано в сп. Public Library of Science One, дава надежда за ново лечение на фобиите.