Летливите съединения не са донесени от комети

Миниатюрни вариации в изотопния състав на среброто в метеорити и земни скали са помогнали на учените да съставят „график“ на възникването на нашата планета, който започва преди 4568 милиарда години, съобщи „Сайънс дейли“.
Изследването показва, че водата и други летливи съединения вече са били налични при екстремните процеси на формирането на Земята между 30 и 100 милиона години след зараждането на Слънчевата система. Според международния екип от учени, провели изследването, тези открития опровергават широкоразпространената теория, че летливите елементи са донесени на Земята от комети и астероиди. Те базират своите открития на измервания на количеството сребърни изотопи, открити в скали. Изследванията показват, че умерено летливият елемент сребро е присъствал в големи количества по време на крайните етапи на формирането на Земята. Продукт на разпада на радиоактивния изотоп паладий-107 е сребро-107, което е било налично по време на формирането на Слънчевата система. Разпадът на паладий-107 предизвиква аномалии в количеството на сребърните изотопи, които могат да се измерят и използват за датиране, въпреки че радиоактивният изотоп вече не съществува. Тези открития подкрепят 30-годишния модел, който предполага, че летливите елементи вече са съществували при крайните етапи на формирането на нашата планета. Какво количество от тези елементи обаче се е изгубило при сблъсъци като този, формирал Луната например, остава неизвестно.