Намериха молекули кислород в Космоса

Астрономи откриха молекули кислород в съзвездието Орион с помощта на телескоп „Хершел“ на Европейската космическа агенция, съобщи Би Би Си.
Досега в Космоса са намирани единични атоми кислород или такива, участващи в други молекули, но учените за първи път откриват молекули кислород – такива, каквито дишаме и на нашата планета. Кислородът е третият най-разпространен елемент в Космоса след водорода и хелия. Неговата молекулна формула обаче – два атома, свързани с двойна връзка, която прави възможен животът на Земята, досега не е срещана в Космоса.
През 2007 г. бе обявено, че шведският телескоп „Один“ е намерили кислород в намиращ се наблизо регион с формиращи се звезди, но откритието не получи независимо потвърждение. Възможно е сега намереният кислород да е заключен в зрънца прах или в лед. Учените смятат, че откритите от „Хершел“ кислородни молекули в съзвездието Орион са се образували от затоплянето на ледените зрънца. В резултат на това се е отделила вода, преобразувала се в кислородни молекули.