Животът на Земята се зародил в Космоса

Изследване на метеорити потвърди доказателствата, че животът на Земята се е зародил в Космоса, съобщи „Дейли мейл“.
Много експерти вярват, че суровият материал на живота е бил донесен на нашата планета с астероидни скали. Ключовото доказателство за тази хипотеза е в молекулярната структура на аминокиселините – градивните единици на протеините и живите организми. Молекулите съществуват в два огледални варианта, известни като леви и десни. В природата обаче се срещат само леви аминокиселини. Наскоро учени от НАСА съобщиха, че са открили аминокиселини изовалин в проби от метеорити, които са части от астероиди. Повечето от тях били от лявата форма, което предполага, че лявата форма на живота вероятно се е зародила в Космоса. Сега учените са открили голямо разнообразие на лявата форма на изовалин в богати на въглерод астероиди.
Учените смятат, че в древността Земята е била бомбардирана от метеорити, съдържащи леви аминокиселини. Тази тенденция се е запазила, след като внесеният материал от Космоса се е включил в зараждащия се на Земята живот. Има доказателства, че наличието на течна вода е увеличило нивата на левия изовалин в астероидите. Има вероятност радиацията също да е причина за първоначалното нарушаване на баланса в полза на левите аминокиселини. Затова потенциални форми на живот в други звездни системи с различни първоначални условия може да са се ориентирали към десни аминокиселини, смятат учените от НАСА.