Астрономите потвърждават съществуването на два облака прах, обикалящи около Земята

Екип от унгарски астрономи и физици успя да потвърди съществуването на два неуловими прашни облака, само на 400 000 километра от Земята, които орбитират около нашата планета.

Облаците са открити между Земята и Луната преди около половин век от полския астроном Казимеж Кордилевски, но поради ниската си плътност и слаба яркост са изключително трудни за наблюдаване, така че фактът на тяхното съществуване е бил подлаган на съмнение от някои учени.

Въпреки това, сега, благодарение на новите наблюдения, чиито резултати са публикувани в списание Месечни известия на Кралското астрономическо дружество, изследователите могат не само да изучават този феномен, но също така и да определят дали космическият прах би могъл да застраши бъдещите космически мисии.

Изследователите са направили компютърна симулация, за да определят характеристиките на облаците и как те се формират. Учените са изградили модел, който включва системата Земя-Луна-Слънце и праховите частици и са наблюдавали как ще се развие за 3650 дни. Освен това, астрономите се опитали да определят как биха се наблюдавали облаците при използване на поляризиращи филтри, за изолиране на лъчите естествена светлина, с определена ориентация на електрическия вектор.

Въз основа на тези данни, учените наблюдавали системата, която има пет точки, където гравитационните сили поддържат стабилността на относителното положение на обектите. Това е извършено в частната обсерватория Слиз-Балог в Унгария. Резултатите са установили, че възможното местоположение на облака Кордилевски е в точка L5.

Изображенията на астрономите показват поляризираната светлина, отразена от прахта. Освен това данните от новите наблюдения съвпадат с предишните резултати, направени преди шест десетилетия. Учените също са успели да премахнат оптичните и други шумове, потвърждавайки съществуването на облаците.