Учени: Зика може да върне човечеството два милиона години назад

• Генетичните мутации, причинени от смъртоносния патоген, заплашват да имат постоянни въздействия върху човешкото ДНК, се казва в изследване, публикувано в Journal of Astrobiology and Outreach. В него се посочва, че вирус Зика заплашва да причини "драматична регресия на човешката еволюция".

Сериозните деформации, причинени от вируса, бавно променят човешкия геном и се предават на бъдещите поколения, предупреди проучването. По този начин, вместо да продължи да се развива, нашият вид ще се върне назад с два милиона години, тъй като Зика намалява човешкия мозък. Изследването предвижда, че в най-лошия случай ще имаме "население с травма на мозъка и намалена познавателна способност."

Авторът на проучването, биологът и имунолог Ераде Село О'Конър (Австралия), казва: "Макар че вирусът Зика продължава да прави заглавия, възможното му дългосрочно въздействие върху човечеството, изглежда е убегнало от вниманието ни. "

"Зика генетично изглежда се е променил наскоро и предизвиква по-висока честота на микроцефалия - намален размер на мозъка при бебета, родени от майки, заразени с вируса по време на бременност."

"Микроцефалията и вирусът Зика сега показват признаци на предаване по полов път, което доказва, че гените, причиняващи намаляване на обема на мозъка и познавателните способности могат да си пробият вход в човешката зародишна линия."