Испанските учени откриха възможна причина за заболяването на Стивън Хокинг

Испанските учени са открили възможна причина за болестта на известния космолог Стивън Хокинг, амиотрофична латерална склероза (ALS). Според учените, отговорните може да са гъбички.
Според проучването на група учени от Автономния университет в Мадрид (UAM), публикувано в списание International Journal of Biological Sciences , в мозъка и гръбначномозъчната течност на пациенти, страдащи от ALS е намерена гъбична ДНК и протеини оат различни видове гъбички, което означава , че заболяването може би е причинено от различни форми на микози като "Candida Albicans", "Cryptococcus SPP и "Malasezzia SPP".
"Нашите проучвания на секции в мозъчната тъкан доказаха наличието на гъбичен материал и вътреклетъчни кръвни телца. Тези гъбични структури могат да бъдат открити чрез имунофлуоресценция, използвайки антитела, които реагират по-специално срещу гъбични протеини", казва водещият на проучването, Луис Караско.
Въпреки това, учените признават, че тази теория все още не е доказана убедително, но тя може да се докаже, с подходящи клинични изпитвания в болниците в сътрудничество с фармацевтични компании производители на противогъбични съединения.
Повечето пациенти, страдащи от тази опустошителна болест, която парализира двигателните неврони успяват да живеят между две и пет години след поставяне на диагнозата. Стивън Хокинг, обаче оцелява с болестта в продължение на повече от 50 години и представлява изключителен случай.