Анализираха ДНК на 30 000 години

Руско-германски екип от учени успя да анализира ДНК, извлечена от останките на ловец, обитавал Европа преди 30 000 г., което е нова възможност да се изследва еволюцията на човешкия вид, съобщи Би Би Си. Предишните изследвания имаха проблем при отделянето на древния човешки генетичен материал от по-късни примеси, но учените са открили метод за преодоляване на този проблем. Изследван е материал от мъжки скелет на около 30 000 години, открит в Костенки, на река Дон в Русия.
Учените извличат ДНК материал, който се съдържа в митохондрия, а този материал се предава от майката на нейните наследници, което представлява уникален наследствен код. Използвайки нова технология, учените успяват да отделят оригиналното ДНК от това на хора, които са се докосвали до останките при откриването им и след това. Уникалната технология може да хвърли светлина върху въпроса дали хората, живели в Европа преди 30 века, са преки предци на съвременните хора, или са били изместени от пришълци, донесли със себе си земеделието преди няколко хиляди години. Учените са открили, че ДНК групата на изследвания скелет е доста рядка, но все пак се среща сред съвременните европейци, което навежда на мисълта, че има някаква приемственост между настоящите европейци и ловците от палеолитната епоха.