Откриха първична материя в центъра на Млечния път

Астрономи откриха останки от първична материя в центъра на нашата галактика, съобщи „Сайънс дейли“, позовавайки се на сайта на Европейската южна обсерватория (ЕСО).
Става въпрос за струпвания на звезди, които са се слели и са формирали Млечния път. Учените използвали разположените в пустинята Атакама телескопи, за да изследват инфрачервеното излъчване от „удебеляването“, намиращо се в покрайнините на центъра на галактиката. Този регион е труден за изследване заради голямото количество прах и газ, през който може да премине единствено инфрачервеното излъчване.
Астрономите установили, че звездното струпване Terzan 5, разположено в тази част на галактиката, се състои от звезди, които могат да бъдат условно разделени на две поколения – такива, които са се появили преди близо 12 млрд. години, и други, формирани преди около 6 млрд. години. Според изследователите, ако въпросното струпване произхожда от нашата галактика, тези звезди би трябвало да принадлежат към едно от тези поколения. Така те установили, че Terzan 5 най-вероятно е създадено от останки от протогалактика, участвала във формирането на Млечния път.