Бактерия ще открива бойни мини

Студенти от Единбургския университет успяха да създадат модифицирана бактерия, която започва да свети в зелено, когато влезе в контакт с химикали, изпускани от заровени експлозиви. Бактерията може да бъде сложена в безцветен разтвор и когато земната повърхност се поръси с него, местата, където има заровени мини ще се оцветят в зелено, съобщава Sciеnce Daily.
Производството на тази бактерия е изключително евтино, твърдят създателите й, а ако разтвор, съдържащ бактерията се изсипе от самолет върху голяма земна площ, то резултатите ще бъдат налице в рамките на няколко часа. Освен това бактерията не е опасна за хората и животните.
По данни на благотворителната организация Handicap International в резултат на избухвания на мини се регистрират между 15 000 и 20 000 наранявания годишно. В момента по света има 87 страни, в които има минни полета, включително Сомалия, Мозамбик, Камбоджа, Ирак и Афганистан. България премахна своите минни полета към края на 1991 г.
Учените нямат намерение да превръщат изобретението си в търговско предприятие, но смятат, че то предлага евтина и лесна за използване алтернатива на съществуващите сензори за откриване на мини.