Curiosity доказа, че на Марс е имало много вода

• Публикация:  classa.bg***
  • Дата:
    15.02.2023
  • Сподели:

Марсоходът на НАСА Curiosity откри това, което изследователите наричат „най-ясното доказателство досега“, че на Марс е съществувало древно езеро.

Марсоходът наскоро откри скали, гравирани с вълни от вода в подножието на марсианска планина, наречена Mount Sharp. В подножието на 18 000-футовата планина има регион, който съдържа солени минерални находища.

Това е място, на което изследователите казват, че никога не са очаквали да намерят доказателства за древно езеро, смятайки, че в района ще има само доказателства за по-малки струйки вода.

Скалите са изключително твърди, за да може марсоходът да извлече проби, но преходът му продължава и изследователите се надяват, че Curiosity в крайна сметка ще намери някои по-меки места, от които да извлече материал.

Марсоходът Curiosity изкачва основата на планината Шарп от 2014 г. Изследователите смятат, че регионът съдържа улики за това как и защо Марс се е превърнал от водна планета в замръзналото сухо място, което е днес, и дали това означава, че някакви микробни форми на живот някога са съществували на планетата.