Учените откриват експлозия по-мощна от Големия взрив

Нови снимки, направени от НАСА, показват експлозия на клъстер от галактики много по-мощен от Големия взрив. С по-голяма мощ, отколкото стотици милиони избухвания на гама-лъчи, този гигант на повече от 100 години, още остава активен.

Разкритите архиви от Обсерваторията на NASA, заедно с оптични изображения, получени от телескопа Хъбъл, показват най-голямата експлозия, открита до днес. Според астрономите, тази група от галактики, наречена MS 0735.6 + 7421 с маса около 100 милиона слънчеви маси, би консумирала енергийния еквивалент на 600 пъти масата на Слънцето, за да генерира избухване с такива размери, публикува НАСА на своя официален уебсайт.

Рентгеновите лъчи, генерирани от огромна концентрация на газове (в синьо), включващи най-вече клъстер маса, са били уловени от изкуствения спътник Чандра. В същото време, радиовълните, излъчвани от потока електрони в кухините (в розово), продукт на енергията, освободена на големи потоци след експлозията на черната дупка, са били уловени с помощта на обсерваторията в Ню Мексико САЩ и телескопа Хъбъл.

Експертите смятат, че групата галактики 0735.6 + 7421, разположена на 2,600 милиона светлинни години от Земята, е продукт на експлозията от най-голямата досега известна черна дупка. Въпреки това, по отношение на произхода на галактиките, все още не е възможно да се определи кое е първо: черната дупка или галактиката около нея.