Претендент – нобелист вижда много неразгадани космически мистерии

Белгийският физик Франсоа Енглерт (вляво), сочен за вероятен нобелист тази година заедно с британеца Питър Хигс (вдясно), смята, че много космически мистерии остават неразгадани въпреки откритието на частицата бозон, която е дала формата на Вселената, съобщи Ройтерс. Той предсказа също така, че признаците за създаването на Вселената и това, което се крие отвъд тях, могат да се появят от 2015 г., когато Големият адронен колайдер влезе отново в действие след ремонта. „Нещата не могат да са така прости, както сочи нашият стандартен модел, изтъкна Енглерт пред Ройтерс. Той имаше предвид теорията за модела на работа на Вселената, чийто последен липсващ елемент, а именно частицата на името на Хигс бе открита миналата година. „Има толкова много въпроси, на които моделът няма отговор. А трябва да има и още повече. И очакваме да започнем да разбираме какво е било, след като започнат да постъпват данните от много по-мощния след ремонта колайдер”, изтъкна физикът. 81.годишният Енглерт направи изявлението си след визита в ЦЕРН по време на дискусия на тема, дали Божествената частица трябва да остане наименувана на Хигс, или да показва връзка с името на Енглерт и на друг белгийски физик – Робер Брут.