Намерени са останки от Тунгуския метеорит ?

Учен от Руската акдемия на науките обяви, че е намерил три камъка, които той смята, че са от Тунгуския метеорит, предаде РИА „Новости”. В изданието Technology Review Андрей Злобин от Музея за минералите към РАН описва находката. Той започва разкопки от т.н. Сусловска падина, над която според много специалисти се е взривил метеоритът. След като на 10 различни места не намира нищо, ученият решава да продължи търсенето по бреговете на река Хушма. И там се натъква на три камъка, които смята, че е много вероятно да са от небесния гост. Като аргумент за извънземния им произход Злобин посочва характерните вдлъбнатини на повърхността им, които напомнят  метеоритните регмаглипти, образуващи се при движение на тяло с голяма скорост в атмосферата.
Странно е, че Злобин намира камъните още в 1988 г. , но досега съставът им не е анализиран.
Есплозията, предшествана от огромно огнено кълбо в небето, в района на река Подкаменна Тунгуска, става на 30 юни 1908 г. в 7,14 часа местно време. От взривната вълна е повалена гора с площ от 2000 кв км , но не е открит никакъв кратер. За съществуването му едва наскоро съобщиха италиански учени. Районът е изследван от няколко научни експедиции, но никоя не открива останки от предполагаемия метеорит.
До момента най-разпространената научна версия, че експлозията е причинена от навлизане в атмосферата на ледена комета, голяма част от която се е изпарила.