Откриха най-голямата структура във Вселената, оборваща принципа на Айнщайн

Британски астрономи откриха най-голямата досега структура във Вселената – толкова огромна група от квазари, че за да бъде прекосена, ще са необходими 4 милиарда години със скоростта на светлината, предаде Ройтерс. Огромният мащаб е предизвикателство и към космологичния принцип на Алберт Айнщайн, съгласно който Вселената изглежда еднакво от всяка гледна точка. Откритието е дело на академици от британския Университет в Централен Ланкашир. Квазарите са най-ярките небесни тела, чиято светлина се излъчва от ядрото на галактиките от най-ранните дни на Вселената и са видими на милиарди светлинни години разстояние. От 1982 г. е известно, че квазарите се групират в структури с учудващо големи размери. Най-новата открита структура има размери от 500 мегапарсека, като всеки от тях е с големина 3,3 милиона светлинни години. Тъй като структурата е с удължена форма, размерът й е от 1200 мегапарсека или 4 милиарда светлинни години. Това е 1600 пъти по-голямо разстояние от това, от нашия Млечен път до най-близката галактика Андромеда. „Това със сигурност е най-голямата открита досега структура във Вселената и екипът ще продължи да я изследва с фокус върху сегашното ни разбиране съгласно космологичния принцип на Айнщайн, на който групата квазари противоречи“, посочи Робърт Клоуис, шеф на изследователския екип.