Откриха гена на тийнейджърското напиване

Учени от Лондонския институт по психиатрия към Кинг' Колидж разгадаха мозъчния процес, свързан с напиването до безсъзнание на тийнейджърите и казват, че откритието им обяснява защо някои младежи имат по-голяма склонност към алкохола, предаде Ройтерс. В хода на изследването те са открили ген, известен като RASGRF-2, играещ ключова роля при контролирането на начина, по който алкохолът стимулира мозъка да освободи допамин и така да породи чувство на удовлетвореност или възнаграждение. „Ако някой има генетични вариации на този ген, алкохолът му дава по-силно чувство на удовлетвореност, тоест той е по-вероятно да бъде тежък алкохолик“, казва Гюнтер Шуман, водещият учен в изследването. Според Световната здравна организация около 2, 5 милиона души умират всяка година от вредите, причинени от алкохола, което е около 3, 8 % от всички смъртни случаи. В проучването са били използвани мишки, чийто ген RASGRF-2 е бил премахнат. Установено било, че отсъствието на гена чувствително намалило търсенето на алкохол, а освен това е намалило освобождаването от мозъка на свързани с допамина неврони. След това учените анализирали сканиран мозък на 663-ма младежи на 14 г. Те открили, че когато младежите очаквали да бъдат възнаградени в някакъв умствен тест, тези с генетична вариация на гена са регистрирали по-голяма активност в частта на мозъка, свързан с освобождаването на допамин. Две години по-късно, когато много от същата група тийнейджъри започнали по-често да пият, екипът направил нов анализ и открил, че тези с генетични вариации на RASGRF-2 употребявали по-често алкохол от другите.