Американски археолог смята, че е открил пирамида, по-голяма от Хеопсовата

Американска археоложка намери неизвестни за науката пирамиди в Египет, след като няколко години изучава снимки на Земята, направени с програмата Google Earth. Анжела Микол  забелязала обекти с необичайна форма в две области в басейна на река Нил, разположени на около 145 км една от друга. Микол, която живее в Северна Каролина, възнамерява да отиде в египетската пустиня, за да потвърди откритието си. Първият комплекс от пирамиди се намира в Горен Египет, на 20 км от град Абу Сидн, съобщава в.“Дейли мейл“. Забелязани са няколко обекта с ширина 80 и 30 метра, но също така и още един - триъгълен, широк 200 м. Ако това действително е пирамида, тя ще бъде три пъти по-голяма от Хеопсовата в Гиза.
На 145 м на север, според археоложката, се намира още една голяма пирамида с пресечена форма с ширина около 42 метра. Наблизо се виждат три малки могили, разположени диагонално, подобно на пирамидите в Гиза. Според изследователката, тъмният цвят на хълмовете е подобен на стените на древния град Димай, разположен на по-малко от 3 км в посока югоизток. Досега всички известни на науката пирамиди са около Кайро и затова, ако откритието на Микол се потвърди, ще повдигне нови теории.
Същите снимки изучава и известният египтолог Набил Селим, който смята, че  версията на американската археоложка е вярна, съобщава Gizmodo.com. Археолозите все повече използват Google Earth за своите открития. С тази програма Микол стига и до други находки, като древно селище, потопено в морето, недалече от полуостров Юкатан.
Великата пирамида в Гиза е издигната в периода  2589-2566 г. преди новата ера за погребението на фараона Хеопс. Тя е висока 147 метра и засега е най-голямата, позната на учените.