Нова молекула помага срещу алергиите от домашен прах

Учени от Университета в Нотингам са открили нова молекула, която дава надежда за лечението на пациентите, алергични към домашен прах. Новината бе съобщена на сайта на университета. Екипът имунолози, водени от д-р Амир Гаем-Магами и проф. Фарук Шакиб в Департамента по молекулярни медицински науки, е идентифицирал молекулата DC-SIGN, която успокоява алергичните реакции в отговор на домашния прах. Тя може да бъде открита на повърхността на имунните клетки, които играят ключова роля в разпознаването на важен алерген от домашния прах, наречен Der p 1. Прахът е главната причина за астма в Северна Европа.
Новите ни познания как имунната система на тялото разпознава и реагира на алергени може да доведе до развитието на нови терапии или методи за предотвратяване на алергиите. Това са особено добри новини за астматиците, чието състояние се влошава от домашния прах, когато вдишат алергените. Д-р Гаем-Магами подчертава, че през последните десетилетия алергичната астма е достигнала “епидемични пропорции” в много индустриализирани страни. Повечето терапии обаче се борят със симптомите вместо с болестта. Според други изследвания близо 80% от хората с астма са алергични към домашния прах. При алергията тялото смята, че е под заплаха от безвредни субстанции в околната среда, като произвежда антитела и някои химични вещества, включително хистамин. Това води до възпаление и класическите алергични симптоми. Екипът от Нотингам е открил, че рецепторът DC-SIGN се свързва с важните алергени от домашния прах и кучешките косми, като играе регулираща роля в алергичната реакция към праха. Свързването на алергените към антигените, съдържащи DC-SIGN, изглежда, задейства механизъм, който може да облекчи имунните реакции към алергени.