Гените ни карат да ядем мазно

Предпочитанията ни към мазни храни може да имат генетична основа, смятат учените от държавния университет в Пенсилвания, цитирани от „Сайънс дейли“.
Те са открили, че за носителите на конкретен вариант на гена CD36 богатите на мазнини храни може да са по-вкусни, отколкото за хората с други варианти на същия ген. Това откритие може да обясни защо за някои хора нискокалоричните диети са такова предизвикателство, както и да помогне за създаването на по-вкусни храни с малко мазнини.
“Мазнините като цяло са вкусни за хората. Ние обаче за първи път демонстрираме, че хората с определена форма на гена CD36 обичат мазните храни повече и заради това може да са изложени на по-висок риск от затлъстяване“, обясни проф. Катлийн Келър. Тя и нейните колеги установили, че участниците в изследването, които притежавали формата АА на въпросния ген, която се среща при 21% от населението, определяли мазните храни като по-вкусни в сравнение с останалите участници.
Според учените наличието на вариант на ген, който засилва възприятието и приятното усещане от мазнините в храната, в миналото може да е било предимство. „В еволюционната ни история хората, които са били по-добри в разпознаването на мазнините в храната, са имали по-голям шанс да оцелеят“, обясни Келър. За съжаление такива форми на гена обаче вече не са ни от полза днес, когато не се налага да мислим дали в храната ни присъстват достатъчно мазнини.