Откриват Хигс бозона до дни?

Учените от Големия адронен колайдер може най-после да успеят да открият „божествената частица“ Хигс бозон следващата седмица, съобщи „Дейли телеграф“.
Във вторник екипите трябва да разкрият резултатите от анализа на последните данни от експериментите в огромния ускорител на частици за 7 млрд. евро под френско-швейцарската граница край Женева. Една от основните цели на колайдера е да докаже съществуването на теоретичната частица, за която се смята, че дава маса на всичко във Вселената. Тя е ключова част от Стандартния модел, използван във физиката.
Проф. Джон Елис от ЦЕРН вече обяви пред Би Би Си, че се засилва ентусиазмът сред учените, работещи по проекта, и че „изглежда, са открили нещо“. „Мисля, че ще го видим. Експериментите в колайдера вече търсиха навсякъде тази липсваща частица. Търсим през последните 30 години и сега може би най-после ще видим, че тя се крие зад дивана на Големия адронен колайдер“, каза още проф. Елис.
Директорът на изследванията в ЦЕРН Серджо Бертолучи беше по-предпазлив от проф. Елис за Хигс бозона, но и той призна, че данните, които ще бъдат обявени следващата седмица, ще са много интересни. „Мисля, че ще получим индикации, че не е възможно Хигс бозонът да не съществува“, обясни Бертолучи. „Търсенето на Хигс бозона е като древен риболов. Вместо да използваме съвременни съоръжения, ние махаме водата от езерото. Може да изглежда досадно, но това е единственият начин да открием най-малката рибка“, каза още той.