Тест открива прееклампсията при бременните

Тест, извършен по време на бременността, може да предскаже дали жената ще развие потенциално смъртоносното състояние, наречено прееклампсия, предаде Би Би Си. Изследователи от Майо Клиник във Финикс представиха пред Американското нефрологично общество данни от проучването, според което учените са открили специфични бъбречни клетки в урината на изследваните пациентки. При теста всички 15 жени, развили прееклампсия, имат в урината си тези клетки.
Прееклампсията е заболяване, което се появява в късните етапи на бременността и се характеризира с високо кръвно налягане и изключително количество на протеин в урината.
Д-р Весна Гарович от екипа на клиниката заяви, че при проведените тестове в урината се откриват подоцити (епителни клетки). Те са били намерени и при пациентки с прееклампсия след раждането. Според проучването всички жени, имащи прееклампсия, са показали наличие на подоцити.
Ан Мари Бернар, оглавяваща организацията "Действие срещу прееклампсията", изрази оптимизъм, че един прецизен тест ще помогне на много жени. Всяка година близо 1500 майки звънят на горещите телефони на организацията, защото се опасяват, че ако забременеят, ще развият прееклампсия отново, която често е с трагичен край.