Дописват Менделеевата таблица с още три елемента

В час по химия от учениците ще се иска да знаят още три елемента в Менделеевата таблица, след като учените одобриха техните наименования, съобщи „Дейли телеграф“.
Елементите с атомни номера 110, 111 и 112 бяха официално наречени с имената дармщатий (Ds), рентгений (Rg) и коперникий (Cn) от учените от Общото събрание на Международния съюз за чиста и приложна физика. Тези свръхтежки елементи са толкова нестабилни, че могат да се синтезират единствено в лабораторни условия и бързо се разпадат.
110-ият елемент от периодичната таблица е кръстен на астронома Николай Коперник, който първи стига до извода, че Земята се върти около Слънцето. Елементът е открит през 1996 г., след като учени в Германия сблъскват цинк и олово, при което е получен свърхтежкият радиоактивен елемент.
Рентгеният е първоначално открит през 1994 г., когато екип от учени в Центъра „Хелмхолц” за изследване на тежки йони в Дармщат синтезират три атома от елемента. Той е кръстен на Нобеловия лауреат Вилхелм Конрад Рьонтген, който първи произвежда и засича рентенови лъчи през 1895 г. Дармщатият е открит от същите учени през 1994 г. и кръстен на града Дармщат, в който е базиран центъра „Хелмхолц“.