Разкриват извънземни цивилизации по светлината

Изследователите Ейбрахам Льоб от Харвард и Едуин Търнър от Принстън предлагат нова теория за намиране на представителите на извънземни цивилизации. Според тях извънземните могат да бъдат открити по светлината, която излъчват техните градове.
Учените смятат, че електрическата изкуствена светлина от отдалечени планети може да бъде открита, като се използват наземни и космически телескопи от ново поколение, съобщи extremetech.com.
В настоящия момент единственият в света крупен проект за търсенето на такива цивилизации е SETI и той се основава на откриване на радиосигнали от извънземните.
Основният подход в новата теория на Льоб и Търнър е прост - планетите, които са осветени изключително от местните си слънца, ще имат едни вид "светлинен подпис", докато планета, която излъчва изкуствена светлина, ще има друг "подпис". Основният въпрос е защо двамата учени се интересуват от измерване на спектъра на светлината, а не от мегаватите от лесно откриваеми радиовълни, които са излъчвани в пространството всяка секунда. Защото според тях количеството на радиовълните, произвеждано от човечеството, благодарение на фибърните оптически мрежи намалява. Това от своя страна подсказва, че напредналите цивилизации могат да не използват радиокомуникациите. В този случай радиоастрономията няма да помогне при откриването на извънземен разум, но търсенето на изкуствена светлина може би ще бъде от помощ.
Това, разбира се, може да стане, ако извънземните форми на живот използват изкуствена светлина и изобщо имат очи, коментира extremetech.com.