Милиардерът Брансън откри първото космическо летище

В типичния си екстравагантен стил британският милиардер Ричард Брансън се спусна с въже от балкона на новия космически терминал в пустинята на Ню Мексико, държащ в ръцете си бутилка шампанско, разтръска я и отпи глътка, кръщавайки по този начин струващата 209 милиона долара нова сграда, съобщи "Дейли мейл". Луксозният терминал, наречен "Спейспорт Америка" ще се превърне в отправна точка за космическите туристи, които ще бъдат изстрелвани в орбита срещу 200 000 долара. Футуристичната сграда ще бъде и дом на космическия кораб "Върджин Галактик", екипите по управление на мисиите и ще бъде зона за подготовка за космическите пътешественици, чиито полети ще започнат в края на 2012 г.
При откриването на терминала Брансън бе в компанията на губернатор Сузана Мартинес, астронавта Бъз Олдрин и бъдещи космически пътешественици. Събитието стана близо година след като Брансън отново бе в Ню Мексико за откриването на пистата.
"Сградата е абсолютно великолепна. Тя буквално е извънземна и ние имахме точно това предвид, когато я създадохме", каза Брансън. Със завършването на космическото летище и кораба майка компанията на милиардера се приближава към осъществяване на финалните ракетни тестове. Брансън се надява да бъдат извършени достатъчно пробни полети с "Върджин Галактик" до края на 2012 г., за да може комерсиалните полети от новия терминал да започнат малко след това. Досега повече от 450 души са си купили билети, за да полетят с космическия кораб, като близо 150 от тях присъстваха на церемонията. Брансън и двете му деца ще бъдат сред първите космически пътешественици. Милиардерът заяви, че е сигурен, че корабът ще ги върне живи и здрави на Земята.