Разработват лекарство срещу Алцхаймер на базата на витамин С

Учени от университета в Лунд, Швеция, разработват лекарство срещу болестта на Алцхаймер на базата на витамин С, съобщи Нюзру. Хранителните добавки с витамин С могат да помогнат на пациентите, защото този витамин има свойството да разтваря слоеве токсични протеини, които се натрупват в мозъка при носителите на болестта на Алцхаймер.
Болестта на Алцхаймер е смятана засега за нелечимо, дегенеративно и терминално заболяване, което обикновено се диагностицира при хора на възраст над 65 години.
При проведени серия от изследвания учените откриха, че в мозъка на болните се съдържат съединения от така наречените амилоидни плаки, които се състоят от неправилно свързани протеини. Тези протеини провокират смъртта на мозъчните клетки. Именно те увреждат невроните, разположени в центъра на паметта на мозъка.
За съжаление все още причините и развитието на болестта на Алцхаймер не са достатъчно добре изучени. Изследванията показват, че болестта е свързана с наличието на сенилни плаки и неврофибриларни възли в главния мозък. Използваните в момента лечения дават ограничени симптоматични подобрения, но не могат да забавят или спрат напредъка на болестта.
Катрин Мани от университетския екип коментира, че за експеримента са взети проби от мозъчната тъкан на мишки с болестта на Алцхаймер. При впръскване на витамин C учените открили, че неправилно съединените тъкани се отпускат. Екипът откри също, че не е задължително витамин C да се приема само чрез пресни плодове Възможно е да набави в големи количества в дехидроаскорбинова форма дори от сок, престоял цяла нощ в хладилника.
Откриването на уникалните свойства на витамин С дава надежда за създаването на първия истински препарат за борба с болестта на Алцхаймер.