Доказаха директната връзка между гените и интелигентността

Учени от Манчестър, заедно с колегите им от Единбург и Бризбейн, откриха първото директно биологично доказателство за генетичната природа на човешката интелигентност, съобщи „Сайънс дейли". Предишните проучвания на близнаци и осиновени деца предполагаха, че има съществен генетичен принос към уменията да мислим, но новото проучване е първото, което намира такава връзка, като изследва генетичните вариации на човешката ДНК. Екипът проучил два типа интелигентност при повече от 3500 души в Единбург, Абърдийн, Нюкасъл и Манчестър. Д-р Нийл Пендълтън и колегите му открили, че между 40% и 50% от разликите между способностите на хората могат да бъдат обяснени с генетични различия. Били изследвани повече от половин милион генетични маркери на всеки участник в проучването. Новите открития са били възможни благодарение на нов тип анализ, изобретен от проф. Питър Вишер от Бризбейн.
Екипът на Пендълтън проверил резултатите от работата си, изследвайки и група хора в Норвегия. "Това е първото проучване, при което се проучва интелигентността на здрави зрели хора и което показва, че гените имат съществен принос към способността ни да мислим. Проучването потвърждава по-ранните изследвания при близнаците, но не може да покаже кои точно гени допринасят или не допринасят към когнитивните ни способности. Нашата работа демонстрира, че броят индивидуални гени, свързани с интелектуалните ни способности, е голям, което е почти същото и при други отличителни човешки черти като височината", заяви д-р Пендълтън от Центъра за интегрирани геномни проучвания. Сега учените ще могат по-добре да разберат как тези гени си взаимодействат един с друг и със заобикалящата ни среда, което е еднакво важно за интелектуалното ни развитие.