Формата на мозъка определя политическите ни възгледи

Дали сме с леви, или десни политически възгледи, зависи от формата на мозъка, свързана със страха, съобщи „Дейли телеграф“.
Учени са установили, че хората с консервативни позиции имат по-уголемена амигдала – структура в центъра на мозъка, от която зависят емоциите и тревогата. От друга страна, те имат по-малък антериорен цингулат – област от предната част на мозъка, свързана с решителността и оптимизма. Връзката била открита от учени от Лондонския университетски колеж, които сканирали мозъците на депутати и студенти. Те установили, че размерът на тези две области от мозъка е пряко свързан с политическите възгледи на доброволците. Поради факта, че всички участници в изследването били възрастни, учените не успели да установят дали техните мозъци са устроени по този начин от самото им раждане, или разликите са възникнали впоследствие.
„Откритията са изненадващи, тъй като става ясно, че политическите наклонности са кодирани в мозъка или че нещо в структурата на мозъка ни определя политическите ни възгледи“, обясни проф. Джерейн Рийс, водил изследването. Получените резултати са в подкрепа на изследване, което показа, че генетично предразположение прави хората по-склонни към по-малко конвенционални политически възгледи. „Генът на либералите“, наречен DRD4, бе открит по-рано през годината от учени от Калифорнийския университет.