Неандерталците си падали по иновациите

Неандерталците са си „падали“ по иновациите и технологиите и са създавали собствени инструменти, твърдят учени, цитирани от Би Би Си. Ново проучване подлага на съмнение гледището, че нашите близки роднини са напредвали само чрез контакта си с Homo sapiens.
Изследователи твърдят, че климатичните промени отчасти са отговорни за това, че неандерталците е трябвало да правят нововъведения, за да оцелеят. „Най-общо казано, аз реабилитирам неандерталците“, заяви Жулиен Риел-Салваторе от Университета в Колорадо в Денвър, който ръководи 7-годишното проучване.
Д-р Риел-Салваторе и колегите му са изучавали неандерталски обиталища в Италия. В южната част на Ботуша са живели неандерталци от културата улуциан. Учените били удивени да открият различни нововъведения, въпреки че улуцианците са били изолирани от Homo sapiens. Екипът открил остриета, инструменти от кости, орнаменти и вероятни доказателства за риболов и лов на малък дивеч. „Заключението ми е че ако улуцианската е неандерталска култура, това предполага, че контактите с човеците не са достатъчни, за да се обясни произходът на това поведение“, заяви д-р Риел-Салваторе.