Наши астрономи откриха уникални астероиди

Български астрономи откриха 18 астероида, три от които са от уникален тип, съобщи пресслужбата на СУ "Св. Климент Охридски", цитирана от БГНЕС.
Общо осемнадесет нови астероида бяха открити през септември от българската обсерватория "Звездно общество- IAU A79" с ръководител д-р Филип Фратев. Центърът за малки тела в Слънчевата система към Международния астрономически съюз (Харвард, САЩ) призна и обозначи с временни наименования новите тела. Повечето се намират в главния астероиден пояс и не представляват заплаха за Земята, но три от обектите са се оказали от много рядък тип. Единият от тях, обозначен като 2010 RU133, принадлежи към така наречения клас Hungaria, които съставляват едва под 1% от познатите ни до момента астероиди, а орбитата им е в голяма близост до тази на планетата Марс. Според последните изследвания се счита, че промяната в орбитата на Червената планета води до промяна и в орбитите на този род астероиди, които впоследствие се насочват към Земята и генерират голяма част от телата с най-сериозна заплаха за нея.
2010 RR62 и 2010 RU62 спадат към класа на обектите, които пресичат орбитата на планетата Марс и могат да се сблъскат с нея. НАСА е класифицирала двата обекта като Mars-crosser, но нашите учени смятат, че става дума за уникален подтип от тази група и по-нататъшните наблюдения ще спомогнат за разгадаване на тяхната природа.
Астрономите ни са засекли и обект, наподобяващ бързо движеща се към Земята малка отломка. След направените изчисления от български и американски астрономи се е оказало, че това е неизвестен изкуствен спътник и според експертите става дума за секретен сателит.