Най-голямата планетна система е на 127 светлинни години от нас

Астрономи откриха най-голямата система от планети досега, съобщи Нюз.ру. Тя се намира на 127 светлинни години от Земята в съзвездието Южна Хидра. Звездата HD 10180 в центъра на системата много прилича на нашето Слънце. По непотвърдени данни около нея обикалят седем планети. Досега астрономите са открили общо 15 планетни системи, всяка от които се състои от три планети, както и системата 55 Cancri, която включва пет планети.
Учените изследвали новата система в продължение на шест години с помощта на спектрографа HARPS в Европейската южна обсерватория в Чили. Според астрономите извършеният анализ потвърждава наличието на пет планети, обикалящи около HD 10180. За да се докаже, че в системата има още две планети, са необходими допълнителни наблюдения. Масата на „сигурните“ планети варива между 13 и 25 земни маси. Те са отдалечени от своята звезда на 0,06 до 1,4 астрономически единици (една астрономическа единица е равна на разстоянието от Земята до Слънцето). Планетите извършват един пълен кръг около своята звезда за 6 до 600 дни.