Фруктозата ускорява разпространението на рака

Клетките в рака на панкреаса – най-смъртоносния вид тумор, използват фруктозата, за да се делят и разпространяват, обявиха американски учени, цитирани от Ройтерс.
Тяхното откритие поставя под съмнение общоприетото схващане, че всички захари са еднакви. Туморни клетки, хранени с глюкоза и фруктоза, използват двата вида захари по различен начин, установил екипът от Калифорнийския университет в Лос Анджелис. Учените смятат, че тяхното откритие може да обясни други изследвания, които свързват приема на фруктоза с рака на панкреаса.
“Ние установихме, че раковите клетки използват фруктозата, за да се размножават по-активно“, казва д-р Антъни Хийни. Той и неговият екип отгледали панкреатични ракови клетки в лаборатория, като ги хранели с глюкоза и фруктоза. Туморните клетки се хранят със захар, но фруктозата им помага да се размножават. Учените се надяват да успеят да разработят лекарство, с което да попречат на раковите клетки да усвояват фруктоза.
Твърде много захар, без значение от кой вид, не само води до напълняване, но и увеличава риска от диабет и сърдечни заболявания. В няколко американски щата, включително Ню Йорк и Калифорния, се обмисля възможността да се наложи данък върху подсладените безалкохолни напитки. От Американската асоциация на напитките, в която членуват Coca-Cola и Kraft Foods, остро се противопоставят на подобни идеи.