Пластмаса за вечеря? Учени предупреждават за отпадъци, намирани в рибата

Ново проучване поражда загриженост за качеството на храната, която ядем и последиците й за здравето. Учените са намерили, че рибите от една четвърт от рибните пазари на Калифорния и Индонезия, съдържат пластмасови частици и влакнести материали.

Изследванията са проведени от учени от Университета на Калифорния и университета Hasanuddin в Индонезия и са публикувани в списание "Nature". Изследователите анализирали около 76 риби от 11 различни вида от пазарите в Индонезия и 64 риби от 12 различни видове в Калифорния. Всички проби от риба в Индонезия съдържали пластмаса, а тези от Калифорния - съдържали влакна.

"Интересното е, че няма голяма разлика в размера на отпадъците намирани в рибите, но има в самия им тип: пластмасови отпадъци или влакна", казва авторът на проучванията, Челси Рочмън, от Университета на Калифорния. "Ние вярваме, че видът на остатъците, намерени в рибата варира в зависимост от начина на местното рециклиране на отпадъци", обяснява той.

Пластмаси и влакна са били открити в червата на рибата и изследователите тестват дали химикалите могат да повлияят по някакъв начин на месото на рибата. Като цяло, констатацията засега означава, че хората да могат да погълнат отпадъци само ако рибата се приготвя и консумира изцяло, както става със сардините и аншоата.