Айнщайн е сбъркал? Учените не могат да открият гравитационни вълни

Изследването от над 11 години на австралийски учени не е успяло да намери гравитационни вълни, заложени в общата теория на относителността на Алберт Айнщайн, обявена преди 100 години. Заключенията на учените ги карат да преразгледат предишни изследвания на галактики и черни дупки.

В продължение на 11 години изследователите от австралийската научна организация CSIRO и Международния център за радиоастрономия в Австралия, се опитват да открият гравитационни вълни чрез телескоп Паркс с висока точност. Всъщност, учените се надяват да открият един вид звуци в долната част на вълните, но без успех, съобщава портал CSIRO.

В общата теория на относителността Алберт Айнщайн предвижда съществуването на гравитационни вълни и се счита, че те носят информация, която ще позволи на учените да надничат във Вселената и гледат към началото й. Смята се, че галактиките се развиват чрез сливане и в центъра на всяки от тях е свръхмасивна черна дупка. С присъединяването на галактики, черните дупки се приближават една към друга и образуват една орбитална двойка. Тогава, според теорията на Айнщайн, се изпращат гравитационни вълни през пространство-времето, тъканта на Вселената. Теорията на Айнщайн не бе опровергана, но проучванията, принудиха да я видим от друга гледна точка.

Фактът, че учените не постигнаха директно откриване на гравитационни вълни може да има няколко обяснения, сред които е скоростта на сливащите се черни дупки. Настоящите проучвания може да направят революция в научния свят.