Бразилски учени смятат, че са открили ... паралелна слънчева система!

Европейската южна обсерватория обяви, че екип от учени, водени от астрономи от Бразилия са открили планета подобна на Юпитер, която обикаля на същото разстояние до подобна на Слънцето звезда. Така че е възможно цялата му "Слънчева система" да е точен аналог на нашата.
Според изявлението, това е планета HIP 11915 и нейното откритие е много важно, защото в нашата Слънчева система, Юпитер играе съществена роля. "Разположението на нашата слънчева система, така благоприятно за генериране на живот, е станало възможно благодарение на присъствието на Юпитер и гравитационното влияние на този газов гигант, упражнявано от него по време на периода на формиране", се казва в документа.
Ако астрономите потвърдят, че системата на "близнака" на Юпитер е аналог на нашата, това ще бъде първата стъпка в търсенето на нови планети от земен тип. Въпреки това, в случай на намиране на паралелна Земя, тя ще бъде на разстояние от около 186 светлинни години т.е. малко е вероятно да срещнем нашите "братя" от паралелната реалност в близко бъдеще.