Локализираха невроните, отговарящи за страха

Учени от Университета във Вашингтон за пръв път локализираха невроните, които отговарят за състоянието на страх, съобщи „Сайънс дейли“.
Като използвали техники за получаване на образ, те успели да проследят процеса на активация на невроните в мозъка на лабораторни животни. Това дало основание на учените да посочат базолатералното ядро в частта на мозъка, наречена амигдала, като мястото, където се закодира обуславянето на страха.
Досега невролозите предполагаха, че амигдалата и друга част от мозъка – дорсалният хипокампус – са местата, свързани с формиране на спомени за страха. Според новите данни обаче ролята на хипокампуса е да обработва и предава информацията за обусловените дразнители до амигдала, посочват авторите на изследването.
Класическото обуславяне често се използва за изследването на това как мозъчните вериги могат да се променят в резултат от натрупания опит. При предишно проучване учените от Университета във Вашингтон използвали отрицателния условен рефлекс към вкуса – друг пример за класическото обуславяне – и открили, че невроните, които определят как хората и животните се учат от опита си, са разположени в амигдала.
Новото изследване има за цел да открие къде информацията за условните и безусловните дразнители се обединява в мозъка, докато се формират спомените за страха.
„Страхът и отрицателният условен рефлекс към вкуса са примери за асоциативно учене, при които има наличие на две преживявания едновременно. Те често се запаметяват моментално, тъй като са много важни за оцеляването, като избягването на опасни места или отровни храни“, смятат учените.
Според тях разбирането на процеса на обуславянето на страха ще спомогне за откриване на лечение за паническото разстройство, като се отслаби рефлексът или напълно бъде премахнат. Това ще спомогне и за по-доброто разбиране на тези мозъчни клетки и механизма на обуславянето на страха.