Чилийски учен разработва метод - "първа стъпка" към прогнозиране на земетресенията

Професорът от Факултета по физически и математически науки на Университета в Чили, Енрике Кордаро, е открил метод, който би могъл да бъде "първата стъпка към възможността за прогнозиране на земетресения".

Той обяви в интервю за канала 24 часа, че за първият път са измерени "всички свойства, които може да има сеизмичното движение, преди да се случи".

Ученият обясни, че има връзка между промяната в „магнитните честоти на Земята и появата на големи земетресения". В това отношение, почти 5000 мили навътре към течното ядро на планетата, има спадове в магнитното поле, които според него, са ясна индикация, че силен тремор идва към повърхността."

"Ние не сме сеизмолози, това е друг тип метод, друг начин за разглеждане на проблема", каза изследователят, след като обясни, че неговата работа, е подготвена с помощта на малък екип от учени и няколко години на събиране и анализ на данни.

За да потвърди тезата си, ученият е взел за справка земетресенията в Индонезия (2005), Чили (2010) и Япония (2011). Едно и също явление се повтаря във всички: „Всеки път, когато предстои да се случи земетресение, магнитното поле спада (намалява), тогава минава известно време и наистина земетресението се случва".

Кордаро твърди, че с неговия метод е възможно да се предскаже земетресение (в приблизително изчисление) "30 дни по-рано в Южна Америка, 106 дни в Суматра и 20 дни в Япония", каза той.

Откритието му ще бъде публикувано в следващото издание на научното списание Annales Geophysicae.

Засега ученият казва, че единственото ограничение пред него е липсата на ресурси за задълбочаване на изследването. "Винаги съм имал недостиг на средства, всъщност центровете ми са автоматизирани, защото са съкратили моя персонал", каза той.