„Божествената частица“ е открита от ускорителя „Теватрон“

Хигс бозон, или „божествената частица“, по всяка вероятност е открита от основния конкурент на Големия адронен колайдер – ускорителя „Теватрон“, намиращ се в САЩ, съобщи в блога си физикът от университета в Падуа Томазо Дориго, цитиран от нюзру. В бележките си той пише „До мен достигнаха слухове от два различни източника, че по време на експеримент на „Теватрон“ са били получени някои доказателства за съществуването на Хигс бозон. Вероятността това да е така е 99,7%, смята ученият. „Теватрон“ е най-мощният ускорител на елементарни частици след Големия адронен колайдер. Той търси Хигс бозон от 27 години. През 2009 г. физиците от лабораторията „Ферми“ в САЩ бяха заявили, че шансът да се отрие Хигс бозон е 50 на 50.
През 1964 г. професор Питър Хигс предлага хипотеза за съществуването на бозони, като по този начин предлага решение на една от най-сложните задачи в „стандартните модели“ на теоретичната физика. Хигс издига хипотезата, че Вселената е пронизана от незримо поле, което се състои от бозони – частици, с помощта на които материята се сдобива с маса. Когато елементарните частици се движат през това поле, бозоните се „прилепят“ към някои от тях и увеличават масата им, а на други позволяват да си летят, като не ги натоварват. Например частиците на светлината – фотоните, нямат маса и не изпитват върху себе си влиянието на полето на Хигс.