Замразена бактерия удължава живота ни до 140 години

Бактерия, попаднала в ледници преди милиони години, може да помогне на хората да живеят до 140 години, твърдят руски учени, цитирани от „Дейли мейл“.
Изследователите вече са успели да удължат живота на лабораторни животни след размразяването на Bacillus F. Бактерията е била открита в северните планински региони на Якутия. Учените, които извършвали тестове в ледовете, открили бактерията, замръзнала там преди около 3,5 млн. години, и успели да извлекат елементи, които изпробвали върху мухи, а по-късно и върху мишки. Те предполагат, че подобна терапия може да удължи и човешкия живот, така че всички да могат да живеят между 100 и 140 години.
Лабораторните животни, които били използвани в експеримента, имали средна продължителност на живота 589 дни. След като учените инжектирали Bacillus F в мускулите им, животните удължили своя живот средно с 308 дни. Експерименти били проведени и с плодови мухи, на които била давана храна, обработена с бактерията. Те забелязали, че мухите изглеждат по-силни, по-здрави и много по-активни.
“Следващият етап е да решим как да развием това откритие и да проведем клинични изпитания. Искаме да намерим начин да изпробваме бактерията във вид на лекарство“, посочва Анатолий Барушков от Института по химическа биология в Новосибирск.