Записаха музиката на Слънцето

Астрономите в Университета в Шефилд успяха да запишат за пръв път мистериозната музикална хармония, сътворена от магнитното поле във външната атмосфера на Слънцето, съобщи „Дейли телеграф“. Учените открили, че огромни магнитни вълни се наблюдават във външния слой на слънчевата атмосфера и при движението си те вибрират като струните на музикален инструмент. При други случаи те напомнят на звукови вълни, издавани от духов инструмент. Като са използвали сателитни снимки на тези вълни, които могат да бъдат с дължина от 60 000 мили (близо 100 000 км), учените са успели да пресъздадат звука чрез превръщане на видимите вибрации в звуци и ускоряване на честотата им така, че те да могат да бъдат чути от човешкото ухо.
Професор Робертус фон Фай-Зибенбюрген от Университета в Шефилд заяви: “ Беше странно красиво и вълнуващо да чуя тези звуци за пръв път от такъв голям и мощен източник... Откритието ни осигурява нов начин за изследване на Слънцето и дава нов поглед към физичните процеси във външния слой на Слънцето, където температурата достига милиони градуси“.
Миналата седмица НАСА предупреди, че активността на Слънцето започва да се увеличава след дълъг период на понижена активност и се очаква то да излъчи безпрецедентни нива на магнитна енергия към слънчевата система до 2013 г. Проф. Фай-Зибенбюрген смята, че проучването на „музиката на Слънцето“ може да ни предостави нови знания, чрез които слънчевите изригвания да бъдат предсказвани, преди да се случат.