Мозъкът изкривява представата за собствения ни образ

Мозъкът естествено изкривява образа на тялото ни, съобщи Би Би Си. Това откритие може да обясни разтройство като анорексията, твърдят експертите. Учени от Юнивърсити Колидж в Лондон са открили, че хората са склонни да мислят, че ръцете им са по-големи, а пръстите по-къси, отколкото са. Объркването вероятно се корени в начина, по който мозъкът получава информацията от различните части на тялото. Изкривеното възприятие може да доминира при някои хора, като води до проблеми. Водещият изследовател д-р Матю Лонго заяви, че резултатите показват значителни изкривявания по отношение на формата на ръцете. Екипът на д-р Лонго е работил с 18 доброволци, взели участие в експеримента. Те били помолени да поставят дланите си под дъска и да определят позицията на пръстите си. Резултатите разкрили, че доброволците били склонни да преценяват ръцете си като по-големи, а пръстите си като по-къси, отколкото са в действителност. Според учените изкривяването в представата е подсъзнателно и включва способност, която мозъкът използва, за да разбере къде в пространството се намират частите на тялото, когато човек е със затворени очи.