Откриха милиони органични съставки на метеорит

Германски учени твърдят, че в метеорит, разбил се на Земята преди 40 години, се съдържат милиони различни органични молекули, съобщи Би Би Си.
Въпреки че те не са признак на живот, подобни органични съединения представляват основните градивни компоненти на живота и са знак за условията в ранната Слънчева система. Смята се дори, че метеоритът „Мърчисън“ може да се окаже по-стар и от Слънцето.
“След като разполагаме с тази информация, можем да кажем какво се е случило по време на зараждането на Слънчевата система“, посочи Филип Шмит-Коплин, водещият изследовател в проучването от Института за екологична химия в Нойхерберг, Германия. Метеоритите представляват един вид вкаменелости. Когато ги изследваме, ние успяваме да погледнем назад във времето“, обяснява още той.
Изследователите посочват, че идентифицирането на много различни химикали показва, че първичната Слънчева система вероятно е притежавала по-голямо молекулярно разнообразие в сравнение със Земята. Метеоритът „ Мърчисън“ е паднал в града със същото име в Австралия през 1969 г. Той е бил изследван и преди от учени за наличието на специфични вещества, но за първи път подобен анализ е потвърдил наличието на огромно разнообразие от базирани на въглерода химикали. Изследователите са използвали анализиращи устройства с висока резолюция, включително и спектроскопия, която им позволила да идентифицират над 14 хиляди различни съставки. Учените изчислили техния брой на базата на предишни анализи, направени върху органичната материя. Спектроскопията показва само част от съставките, които се намират в изследваната материя, но учените смятат, че предишни изследвания им позволяват да изчислят точния им брой.
Те смятат, че метеоритът „Мърчисън“ вероятно датира отпреди формирането на Слънцето преди 4,65 млрд. години. Изследователите са на мнение, че той вероятно е преминал през първичните облаци в ранната Слънчева система и по пътя си е събрал органични елементи. Д-р Шмит-Коплин се надява, че откритията могат да допринесат за разрешаването на дебата за това как е започнал животът на Земята.