Разгадаха тайната на стареенето

Екип от британски и германски учени разкри „тайната на стареенето“, давайки нова надежда за хората, които страдат от болести, появили се с напредването на възрастта, съобщава в. „Дейли телеграф“.
По този начин бе направена първата крачка към една от най-великите загадки на биологията - как и защо клетките стареят. Въпреки това учените не предвиждат в близко бъдеще да бъде открит еликсир за вечна младост.
Изследването показва, че когато стареещата клетка открива значително увреждане в своята ДНК, предизвикано от физическо изтощаване, тя изпраща специфични вътрешни сигнали. Тези сигнали задействат митохондрията на клетката да произведе окисляващите свободнорадикални молекули. Те принуждават клетката да се разруши, или да престане да се дели. Доктор Клайв Кулсън от екипа съобщи, че целта е постигането на освобождаване от повредената ДНК, която предизвиква рак.
Според него това откритие ще помогне на учените да намалят сериозно болестите, предизвикани от напредването на възрастта, и ще придвижи напред изследванията за борба с рака.
Научният екип е все по-близо до отговора на въпроса защо кожата старее и да открият нови лекарства, за да забавят този процес. Това откритие може да повлияе изследванията на сърдечните заболявания и диабета.
В изследването са използвани компютърни модели и са проведени експерименти с лабораторни мишки и генномодифицирани клетки.