Тутанкамон е починал вследствие на малария

Младият фараон Тутанкамон е куцал заради крехките си кости и кривото си стъпало и вероятно е починал от малария, съобщи Ройтерс.
След откриването на гробницата му през 1922 г. в Долината на царете постоянно има спекулации относно смъртта на момчето фараон, починало вероятно на 19-годишна възраст около 1324 пр.н.е. След извършване на тестове на 16 царски мумии при четири от тях, включително тази на Тутанкамон, изследователите откриват тежка форма на малария, което изключва убийство или друга болест.
Учени от Египет, Германия и други страни приключиха генетичните и радиологични тестове, направени между 2007 и 2009 г., като резултатите изясняват някои от фактите за 155-годишното царуване на 18-ата династия, включваща Тутанкамон, който наследява трона на 11 години. Учените предполагат, че лошото здравословно състояние на момчето-фараон е било вследствие на счупване на крака му, вероятно при падане. Това заедно с маларийната инфекция е довело до смъртта му. “Тутанкамон е имал множество заболявания, които може да са довели до възпалителни и имунопотискащи синдроми. Той е бил млад, но крехък фараон, който се е придвижвал с патерици“, заяви Захи Хауас от Висшия съвет по антиките на Египет, участник в изследванията. Учените са идентифицирали почти със сигурност мумиите на бащата на Тутанкамон – Акенатон (или Аменхотеп) и на баба му благодарение на общата кръвна група. Те отхвърлят възможността момчето-фараон и предшествениците му да са страдали от тежки малформации, включително синдрома на Марфан, които биха довели до уголемяване на гръдния кош на египетските владетели.