Откриха повреди по корпуса на "Индевър"

Специалисти от НАСА откриха повреди по повърхността на външната обшивка на космическата совалка "Индевър", която се скачи с Международната космическа станция (МКС) в сряда, съобщи БГНЕС.
Става въпрос за две неголеми повреди на корпуса в близост до един от илюминаторите на пилотската кабина – изтънял керамичен уплътнител и драскотина по външната обшивка. Последната е била забелязана още преди излитането на совалката, като въпреки усилията на инженерите драскотината не е могла да бъде отстранена. От НАСА подчертаха, че повредите не представляват никаква опасност за безопасността на "Индевър", като при необходимост те ще бъдат отстранени в орбита.
Целостта на външната обшивка на американските космически совалки стана обект на повишено внимание след катастрофата на "Колумбия" през 2003 г. Тогава, по време на завръщането си на Земята, совалката буквално се разпадна, в резултат на което загинаха и седемте астронавти на борда й. Причина за трагедията стана именно откъснат при старта термоизолационен компонент от обшивката на "Колумбия". Вследствие на това при навлизането на совалката обратно в земната атмосфера корпусът не издържа високата температура и бе разрушен буквално за броени секунди.