Противоположностите наистина се привличат - подсъзнателно

При избор на партньор противоположностите наистина се привличат – това показват резултатите от изследване на бразилски специалисти, цитирани от Ройтерс и Би Би Си.
Авторите на проучването от университета на Парана са установили, че хората подсъзнателно избират партньори с различен генетичен състав от техния. Специалистите са открили, че при семейните двойки по-често се наблюдават различия в ДНК регион, известен като Главен хистокомбинативен комплекс (MHC), отколкото при случайно подбрани двойки. Това е еволюционна стратегия, чиято цел е да осигури здраво поколение, тъй като генетичното разнообразие дава предимство на потомството, обясняват изследователите. Главният хистокомбинативен комплекс е обширен генетичен регион, разположен върху хромозома 6. Среща се при повечето гръбначни и играе важна роля за имунната система и успешното възпроизводство.Човек по-често избира партньори измежду тези с различен MHC от неговия, отколкото сред тези със сходен.
Учените не могат да кажат с точност какво привлича хората към партньори, които са генетично различни от тях, но допускат, че признаци за това различие се откриват в телесните течности като потта и дори в структурата на лицето.