×

Внимание

JUser: :_load: Не може да бъде зареден потребител с номер: 274

Повече секс повишава вашата интелигентност?

Следващия път, когато вашата половинка казва, че не е в настроение за романтична интерлюдия, опитайте се да му кажете, че тя може да го направи по-умен.
Въпреки, че това звучи странно, психолози казват, че правенето на любов може да повиши интелигентността.
Това е допълнение към предишни изследвания, които показват, че сексът не само помага за намаляване на нивата на стрес, но също изгаря калории.

Най-новите изследвания, проведени върху мишки, са установили, че любовта значително увеличава създаването на неврони, разположени в рамките на хипокампуса, зона от мозъка, която е отговорна за формирането на дългосрочната памет.

Спирането на секс при мишките, води до спад в тяхната интелигентност, откриха психолози от Университета в Мериленд.

"Открихме, че въпреки че е имало производството на нови неврони, познавателните способности, придобити по време на експеримента намаляват, когато мишките бяха подложени на дълги периоди без сексуална активност", каза те.

Повишена сексуална активност изпълва мозъчните клетки на индивида с кислород, отбелязват учените. Невроните са специализиран вид клетки, които съставляват основните градивни елементи на нервната система.

Още едно доказателство в подкрепа на откритието дойде от проучване, проведено от университет в Южна Корея.
Според корейското проучване, сексът увеличава интелектуалните функции.
Сексуална активност буферира създаването на неврони в хипокампалната област на мозъка, която действа срещу вредни функции, причинени от прекомерен стрес.
По-възрастните двойки, които са по-сексуално активни, имат по-голям шанс да се предпазат от болести като старческа деменция, се казва още в техния доклад.